星期四, 10月 16, 2008

為妳守候



深情?痴情?還是瘋狂?

Mic剛聽到這首歌的時候就被它的意境跟旋律給吸引,反覆聽了好幾次之後,卻開始忍不住的想...若他苦苦等候的人一直不出現的話,那他就從此流浪街頭了嗎?還是等到時間過去,他對那個女孩的愛就會消逝?或著,他會再找到別的人,但是他的心裏卻永遠都會有那塊屬於她的角落,那塊時光靜止的角落,而他會在心裏默默的為她守候...


Going back to the corner where I first saw you
回到第一次遇見妳的地方

Gonna camp in my sleeping bag, I'm not ganna move
我帶著睡袋露宿於此 寸步不離

Got some words on cardboard, got your picture in my hand
放張寫好的紙板 手握妳的照片

Saying, 'If you see this girl can you tell her where I am'
寫著:如果看見這女孩 請告訴她我在這

Some try to hand me money, but they don't understand
有路人給了我錢 但他們不了解

I'm not broke I'm just a broken hearted man
我沒有破產 我只是心碎

I know it makes no sense but what else can I do
我知道我的行為沒道理 但我該怎麼辦

And how can I move on when I'm still in love with you
我無法前進 因為我的心還在妳身上

Cause if one day you wake up and find you're missing me
或許有天妳醒來發現 妳想念著我

And your heart starts to wonder where on this earth I could be
或許妳想知道 現在我在哪裡

Thinking maybe you'll come back here to the place that we'd meet
或許妳會回到 我們相遇的地方

And you'll see me waiting for you on the corner of the street
妳就會看到我在街角等待著妳

So I'm not moving
所以我要寸步不離 為妳守候

I'm not moving
寸步不離 為妳守候

Policeman says, 'Son you can't stay here'
警察對我說:你不能待在這裡

I said, 'There's someone I'm waiting for, if it's a day, a month, a year'
我說:我在等人 哪怕一天一個月還是一年

Gotta stand my ground even if it rains or snows
就算下雨下雪 我也要堅守不離

If she changes her mind this is the first place she will go
如果她改變了心意 她一定會來這裡

People talk about the guy who's waiting on a girl
大家在談論等待女孩的那個人

There are no holes in his shose, but a big hole in his world
他的鞋沒破 但他的世界破了大洞

Maybe I'll get famous as the man who can't be moved
或許我會因為守在這裡而成名

And maybe you won't mean to, but you'll seeme on the news
或許無意間 妳會在新聞裡看到我

And you'll come running to the corner
或許妳就會來到這個角落

Cause you know it's just for you
因為妳知道我是為了妳

I'm the man who can't be moved
我要寸步不離 為妳守候

I'm the man who can't be moved
寸步不離 為妳守候

Going back to the corner where I first saw you
回到第一次遇見妳的地方

Gonna camp in my sleeping bag I'm not gonna move
我帶著睡袋露宿於此 寸步不離

2 意見:

匿名,  10/20/2008 05:29:00 上午  

很好聽~
對白式的歌詞很特別,一心一意的執著讓人很感動!我也很喜歡!

I'm not moving.
我的友誼也永遠在此守候著妳唷!

Michelle 10/24/2008 10:54:00 上午  

就知道丫霞了解 :D

Me TOO ^______^

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP